Ir pagājuši jau aptuveni 4 gadi, kopš Limbažu novada pašvaldībā tika uzsākts projekts Nr. 8.1.2.0/17/I/018 “Limbažu Valsts ģimnāzijas mācību vides uzlabošana”. Projektā pamatā pašvaldība investēja novada nākotnē – bērnos un jauniešos, lai skolas mācību vide un ikdiena skolā būtu moderna, pievilcīga un būtiskākais – veselīga.

Ir pagājis laiks, kopš iekārtas jau tiek liktas lietā un līdzdarbojas mācību programmu apguvei. Projekta ietvaros tika izveidots lokālais datortīkls, uzlabojot bezvadu tīkla pārklājumu visā mācību iestādē, to nodrošinot gan klašu telpās, gan arī multifunkcionālajā lekciju un mācību telpā. Rezultātā visi skolas datori darbojas vienotā tīklā.

Tika iegādāti interaktīvie ekrāni ar projicēšanas iekārtām - gan baltās keramiskās tāfeles, gan stikla tāfeles ar iebūvēto interaktīvo displeju, uz tām var rakstīt ar dažāda veida pielāgotiem rakstāmajiem. Keramiskās tāfeles paredzētas izmantot tuva attāluma projicēšanas vajadzībām. Ievērojami uzlabotas prezentācijas iespējas klasēs, ar kvalitatīvu un veselībai draudzīgu risinājumu. Kopumā pilnveidotas 47 mācību klases, tajā skaitā 14 mācību telpās uzlabota projicēšanas kvalitāte, izmantojot tuva attāluma projicēšanas projektorus un baltās keramiskās tāfeles projicēšanas vajadzībām.

Papildināts skolas aprīkojums ar apjomīgu skaitu datoru komplektiem, iegādātas dokumentu kameras, kuras palīdz pedagogam projicēt dokumentus uz interaktīvā ekrāna, var pat pieiet pie skolēna un parādīt visai klasei labās prakses piemērus no skolēna burtnīcas. Šo ieguldījumu arī uzsver skolēni, jo vairs nav nepieciešams nēsāt līdzi uz skolu smagās grāmatas, jo nepieciešamo vienu skolotājs var projicēt uz tāfeles visiem skolēniem.

Tika modernizēts informāciju un komunikāciju tīkls un izveidots sauktais modernais mediju centrs ar 28 darbavietām ar informācijas un komunikāciju risinājumiem dažādu mācību priekšmetu apguvei, mācību priekšmetu olimpiāžu un dažādu diagnosticējošo darbu, kas organizēti tiešsaistes režīmā, norisei, tehniskās grafikas un svešvalodu apguvei. Arī skolēni atzīst, ka ar šiem datoriem ir ļoti patīkami strādāt, jo tie darbojas ļoti ātri un ērti.

Izveidots arī mediju punkts audio un videoierakstu veikšanai, kuros vadot stundu, skolotāja darbu iespējams ierakstīt un izmantot, mācoties attālināti. Šāds punkts, kurā iespējams veikt kvalitatīvu, digitālu audio un videoierakstu, ir nepieciešams:

  • lai attīstītu skolēnu mediju pratību (viena no attīstāmajām kompetencēm), dodot viņiem iespēju veidot savu informāciju medijos ar skolā pieejamām tehnoloģijām;
  • lai kopā ar skolēnu varētu novērtēt viņa prezentēšanas prasmes;
  • lai skolotājs varētu veidot tehniski kvalitatīvus mācību materiālus, kurus iespējams izmantot, skolēniem mācoties patstāvīgi.

Daudzfunkcionālā mācību telpa, tajā paredzētās informācijas tehnoloģijas un viegli transformējamās mēbeles īpaši piemērotas skolēnu mediju pratības attīstīšanai (viena no attīstāmajām kompetencēm) – gan mediju satura radīšanai, gan tā izvērtēšanai, piemēram, apspriežot to darba grupās. Telpa izmantojama arī, lai skolēni un skolotāji varētu piedalīties videokonferencēs, tā attīstot datorpratību un svešvalodas lietošanu, skolotāji - integrēt tehnoloģiju izmantošanu sava mācību priekšmeta stundās.

 Aprīkojumu mācību iestādē vēl papildina arī iegādātie planšetdatori, skapji to uzlādēšanai un sinhronizēšanai. Aprīkojums ir vērienīgs, moderns un mūsdienīgs, to ir pamanījuši arī paši skolēni. Atzinīgi arī šīs investīcijas novērtējuši novada jaunieši, jo ne visiem ir telefoni ar interneta pie slēgumu. Tas ir liels atbalsts mācību stundās, kurās tiek strādāts ar mācību platformu uzdevumi.lv vai dažādām avotu analīzēm.

Projekts tiek īstenots darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.1.2.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi” ietvaros.

Kopējais plānotais finansējums: 3 078 246, 95 EUR, tajā skaitā: ERAF - 1 358 605,83 EUR, valsts - 102 589,66 EUR. Pašvaldības finansējums 1 617 051,46 EUR.

 

Autors: Aiva Miškovska