2024. gada 1. septembrī stājās spēkā grozījumi normatīvajos dokumentos, kuros noteiktas izmaiņas skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanā vispārizglītojošajās mācību iestādēs. Grozījumu stāšanās spēkā tika atlikta uz gadu, tādējādi nodrošinot izglītības iestādēm iespēju sagatavoties izmaiņu ieviešanai.
2023./2024. mācību gadā Limbažu Valsts ģimnāzijas (LVĢ) metodiskā darba prioritāte bija “Vērtēšana”, kuras ietvaros par izmaiņām skolēnu sasniegumu vērtēšanā pakāpeniski tika iepazīstināti pedagogi, skolēni un vecāki. Darbs tiek turpināts šajā mācību gadā, un LVĢ metodiķe Edīte Sarva 8.oktobrī tiešsaistes seminārā dalīsies ar savas skolas pieredzi. Saite uz semināru: https://www.facebook.com/events/905641434762521 .
2023. gadā Valsts izglītības satura centra īstenotā projekta “Skola2030” ietvaros tika veidota sabiedrības informēšanas kampaņa “Vērtēšana, kas izceļ vērtīgāko”, Kampaņas materiāli par vērtēšanu ir apkopoti un pieejami Skola2030 tīmekļvietnē – https://skola2030.lv/vertesana, un šie materiāli ir noderīgs atbalsts pedagogiem un vecākiem.
Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanai ir ļoti nozīmīga loma pedagoģiskajā procesā, bet ar paredzētajām izmaiņām lielāka uzmanība tiek pievērsta vērtēšanai ikdienas darbā un pedagoga sniegtajai atgriezeniskajai saitei, lai skolēni mācību procesa laikā uzlabotu zināšanas un sekmīgāk sagatavotos pārbaudes darbiem, ko vērtē 10 ballu skalā. Ikdienas vērtējumus ieteicams novērtēt procentuāli, lai skolēns, pedagogs un vecāki redzētu snieguma dinamiku un būtu iespēja sniegt atbalstu, kas nepieciešams mācību vielas apguvei. Ikdienas vērtējumi neietekmē noslēguma vērtējumu. Visās izglītības iestādēs ir izstrādāta un apstiprināta Izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība, kurā ir precizēti vērtēšanas principi, veidi, vērtējumu uzlabošanas iespējas un citi nosacījumi.
Lai veicinātu skolēnu vēlmi mācīties, ikdienas darbā svarīgi ir radīt pārliecību, ka mācīšanās ir iespēja atklāt jaunas zināšanas un prasmes, nevis tikai iegūt atzīmi. Vērtība ir mācīšanās kā process, kas vērsts uz katra skolēna izaugsmi. Arī kļūdas ir mācīšanās daļa, bet to kopīga labošana veicina dziļāku izpratni un mudina nebaidīties eksperimentēt un uzdot jautājumus.
Apkopojums par būtiskākajām izmaiņām vērtēšanā skatāms pievienotajā infografikā.
Lai mums izdodas mērķtiecīgs, aizrautīgs un interesi raisošs mācību process!