Lai uzlabotu pagaidu tilta pār Salacu stāvokli, plānots uz tā nomainīt metāla plātnes. Esošās plātnes nepiemērotas transporta slodzes dēļ regulāri plīst, tādēļ jāveic to metināšanu, tās laikā slēdzot satiksmi. Lai nomainītu plāksnes, būs nepieciešama aptuveni nedēļa, un šajā laikā pagaidu tilts Salacgrīvā tiks slēgts transporta satiksmei, to novirzot pa apvedceļiem. Gājēju satiksme joprojām notiks pa pagaidu tiltu.
Lai mazinātu potenciālos sastrēgumus Salacgrīvā laikā, kad turpinās Salacas tilta būvdarbi, Salacgrīvas pašvaldības vadība apņēmās pastiprināt kontroli Salacgrīvas ostā, lai panāktu, ka uz to nebrauc pārkrauts transports, kas pārkāpj atļauto svaru. Šāds transports uz Salacgrīvas ostu brauc gan no Rīgas puses, gan no Tallinas puses.
Par šādu rīcības plānu šodien runāja sanāksmē, kurā piedalījās VSIA Latvijas Valsts ceļi, Valsts policijas, būvnieka PS NB&Tilts un Limbažu novada pašvaldības pārstāvi. Sapulcē arī runāja par nepieciešamību pašvaldības policijai vairāk iesaistīties satiksmes uzraudzībā tilta tuvumā. Kopā ar Valsts policiju tuvākajā laikā plānots vēl pastiprināt kravas transporta kontroli.
Salacgrīvā turpina būvēt jaunu tiltu pār Salacu un satiksme pāri upei tiek organizēta ar luksoforiem pa vienu kustības joslu. Navigācijas lietotnes Waze dati liecina, ka gaidīšanas laiks, lai šķērsotu pagaidu tiltu, var būt līdz pat 30 minūtēm.
Smagajam transportam, kura faktiskā masa pārsniedz 44 t, aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu Salacgrīvā. Apbraukšanas maršruts noteikts pa valsts reģionālajiem autoceļiem caur Limbažiem un Aloju: pa reģionālo autoceļu Duči–Limbaži (P53) vai Kocēni–Limbaži–Tūja (P11), Limbaži–Aloja (P13) un Ainaži–Matīši (P15).
Vieglā transporta autovadītājiem ir iespējams izmantot arī Annasmuižas tiltu uz valsts vietējās nozīmes autoceļa Salacgrīva–Vecsalaca (V144). Jārēķinās, ka tiltam ir noteikti masas ierobežojumi un satiksme pār to tiek organizēta ar priekšrocības zīmēm.
Būvdarbu laikā satiksme pāri upei tiek organizēta tādā pašā kārtībā, kādā tā notika vairākus gadus pirms būvdarbu uzsākšanas, jo pa veco tiltu bija iespējama tikai reversā kustība. Satiksmi regulē ar luksoforiem.
Kā zināms, tilts pār Salacu bija Limbažu (agrāk Salacgrīvas) pašvaldības pārziņā. Jaunā tilta būvniecības projektu pasūtīja un akceptēja pašvaldība. Ņemot vērā to, ka pašvaldība ilgstoši nevarēja realizēt tilta pārbūvi, tas pārņemts valsts īpašumā un VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) bija uzticēts sagatavot dokumentāciju finansējuma piesaistei un organizēt būvdarbus.
Intensīvas satiksmes ietekmē pagaidu tilta brauktuves rievotajām plātnēm rodas plaisas, taču šie defekti neietekmē pagaidu tilta nestspēju. Plaisu rašanos pastiprina tas, ka kravas transporta autovadītāji pārkāpj atļautās masas ierobežojumus, īpaši nakts stundās, par ko liecina dati no VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) svēršanas iekārtām.
Plāksnes tiek remontētas galvenokārt nakts laikā, kad ir mazāka satiksmes plūsma. Taču, ja tiek konstatēts, ka brauktuves plātnes defekts var būt tūlītēji bīstams autotransporta riepām, remonts var notikt nekavējoties, arī dienas laikā, uz brīdi apturot auto transportlīdzekļu satiksmi. Pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti uzraudzīts, katru nedēļu tiek veikti pagaidu tilta deformāciju ģeodēziskie mērījumi un tilta nesošo konstrukciju apsekošana. Šos darbus nodrošina būvuzņēmējs, PS NB&Tilts, kas konkrēto pagaidu tilta risinājumu bija paredzējis piedāvājumā iepirkumā.
Būvdarbu gaitā esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abos tilta galos zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs arī jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Tilta projekta autors – SIA Projekts 3, būvuzraudzību nodrošina AS Ceļuprojekts. Būvdarbi ir jāpabeidz 2025. gada rudenī.