Projekti, fondu aktualitātes
Limbažos atklāj projektu “Green Railway”

Divu dienu garumā Limbažu novadā viesojās Interreg Igaunijas/Latvijas pārrobežu programmas projekta “Zaļais Dzelzceļš” jeb “Green Railway” iesaistītās pašvaldības un organizācijas pārstāvji. Viesošanās laikā pārstāvji centās nodibināt kontaktus vēl ciešākai sadarbībai, kā arī izzināt un pārrunāt turpmākos “Green Railway” infrastruktūras un mārketinga attīstības posmus, idejas un labos piemērus.

4. aprīlī nozīmīgs pasākums – projekta atklāšanas preses konference - notika Limbažu Galvenajā bibliotēkā, kur tika izklāstītas plānotā projekta turpmākās aktivitātes Vidzemē. Pasākuma sākumā viesus uzrunāja Limbažu novada pašvaldības Domes priekšsēdētājs Didzis Zemmers. Viņš skaidroja, ka satraukums, kā saglabāt vecās dzelzceļa līnijas ir ne vien Latvijas, bet arī ārzemju aktuāls jautājums. Viņš atzina, ka ar šā projekta palīdzību varam pārnest ārzemju labo pieredzi mūsu pusē, par piemēru minot Spāniju un Igauniju, kur velotūrisms ir ļoti attīstīts. “Ap šādiem tūrisma objektiem var izveidot infrastruktūru, kas nes nozīmīgu pienesumu pašvaldībai. Šādas tūrisma takas gājējiem un riteņbraucējiem sniedz arī drošāku pārvietošanos, kad ceļš nav jādala ar autotransportu,” skaidroja D. Zemmers.
Tāpat konferencē uzsvēra projekta pozitīvo devumu vietējiem iedzīvotājiem, jo tādējādi tiek sakārtota un labiekārtota vide, kur pavadīt brīvo laiku. Veidojot šādas dabas takas, novads sniedz arī jaunas iespējas uzņēmumiem un ģimenēm. Nākotnē veidojot zaļo ceļu tīklu, uzņēmēji varēs piedāvāt jaunas izklaides iespējas un ēstuves. Projekta zaļo ceļu maršruts nākotnē savienos vairākas valstis, līdz ar to jāveido infrastruktūra, lai tā ērti būtu pieejama ne vien vietējiem iedzīvotājiem, bet arī ārvalstu velotūristiem.
Par jau paveikto un “Green Railway” projekta nākotnes aktivitātēm Limbažu novadā stāstīja arī Limbažu Tūrisma informācijas centra vadītāja Ilze Millere. Viņa uzsvēra, ka iespējas veidot šādus tūrisma objektus mums ir, rādot 1937. gada karti ar dzelzceļa līnijām. “Esam apsekojuši vecās dzelzceļa līnijas, un tās samērā ir labi saglabājušās, līdz ar to tās atliek vien minimāli uzlabot,” stāstīja I. Millere. Gan ar pašvaldības, gan projekta finansējumu uz bijušo dzelzceļu līnijās plānots atjaunot segumu un piemērot to nemotorizētajam transportam. Plānota arī koka tiltiņu un margu uzstādīšana, atpūtas vietu izveide, kā arī zīmju un norāžu izvietošana un maršrutu popularizēšana. Tāpat plānots ieviest kājāmgājēju un velobraucēju skaitītājus, lai varētu apsekot iecienītākos zaļos ceļus. “Pirms 3 gadiem izveidojām zaļo ceļu no Limbažiem līdz Katvariem, ko iedzīvotāji ir iecienījuši. Tagad plānots labiekārtot dzelzceļa platsliežu ceļu no Katvaru ezera līdz Alojas novada robežai - Puikules stacijai – un šaursliežu dzelzceļa ceļu no Ārciema stacijas līdz Pālei. Mēs cenšamies zaļo ceļu maršrutus sadalīt pa posmiem, jo tādējādi ir vieglāk tos realizēt,” skaidroja I. Millere. Viņa arī pastāstīja, ka līdz šim zaļo ceļu Limbaži – Katvari izmantoja skriešanai, pārgājieniem, nūjošanai, riteņbraukšanai un slēpošanai, taču šogad plānots ieviest arī izjādes ar zirgiem.
Pēc konferences pasākuma Limbažu novada pašvaldība viesiem un medijiem bija noorganizējusi izbraucienu ar velosipēdiem pa taku Limbaži – Katvari, tādējādi ikviens klātienē varēja vērtēt vienu no
“Green Railway” takām.


Interreg Igaunijas/Latvijas pārrobežu programmas projektu “Zaļais Dzelzceļš” jeb “Green Railway” īsteno Vidzemes Tūrisma asociācija (VTA), sadarbojoties ar 24 Vidzemes un Dienvidigaunijas pašvaldībām un organizācijām. Projekts norisinās 26 mēnešus no 01.03.2017-30.04.2019.

logo IM

























Rita Ozoliņa
Limbažu novada pašvaldības
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Foto: Nils Smelteris