Kopš 10. jūnija notiek darbi jaunā tilta izbūvē pār Salacu Salacgrīvā, Tallinas šosejas (A1) 91,10. kilometrā. No pirmdienas, 22. jūlija, būvdarbus organizēs divās maiņās laikā no plkst. 06.00 līdz 22.00. Tas ir nepieciešams, lai saskaņā ar plānoto darba grafiku septembrī satiksmi varētu pārslēgt uz uzbūvēto pagaidu tiltu. Līdz ar to apkārtnes iedzīvotājiem jārēķinās ar iespējamu būvdarbu radīto troksni ilgākā laikā nekā līdz šim. Šādā režīmā plānots strādāt līdz septembrim, kad ir plānots novirzīt satiksmi pa pagaidu tiltu.
Pagaidu tiltam būs pieci laidumi, četri upes un divi krasta balsti. Patlaban notiek darbi pie upes balstu izbūves. Pēc balstu izbūves uz tiem no Ainažu puses uzbīdīs pagaidu tilta kopnes. Pēc pagaidu tilta izbūves tas tiks slogots, lai pārbaudītu tilta nestspēju, un tikai pēc pārbaudes tiks pārvirzīta satiksme uz to.
Līdz šim galvenie darbi bijuši būvdarbu vietas sagatavošana Salacas krastos, kā arī sagādātas konstrukcijas pagaidu tiltam un būvniecības tehnikai nepieciešamā upes platforma. Krasta balstu vietās ir izbūvēta nostiprinājuma rievsiena, uz tās tiks izbūvēts krasta balsts, kas kalpos kā enkurojums visam pagaidu tiltam.
Būvdarbu gala termiņš ir 2025. gada rudenī. Jau vēstīts, ka esošo tiltu paredzēts pilnībā nojaukt un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Darbus veic pilnsabiedrība (PS) NB&Tilts par līgumcenu 14 971 552,94 eiro (bez PVN). PS veido uzņēmumi SIA Nordes būve un SIA TILTS. Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors – SIA Projekts 3, būvuzraudzību nodrošinās AS Ceļuprojekts.
Tilts pār Salacu uz valsts galvenā autoceļa Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) (A1) ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršruta E67 jeb Via Baltica posms, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.
Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukuma ietvaros līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).
Informāciju sagatavoja VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa