Limbažu novada 28.aprīļa domes sēdē deputāti uzklausīja darba grupas viedokli un lēma atteikties no projekta “Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas īstenošanai Salacgrīvas novadā” turpmākas īstenošanas.
Darba grupas uzdevums bija izvērtēt pašvaldības projektus, kas saistīti ar pakalpojumu infrastruktūras attīstību deinstitucionalizācijas plāna īstenošanai Limbažu novadā. Administratīvi teritoriālās reformas rezultātā izveidotajā Limbažu novada pašvaldībā spēkā ir 3 projekti deinstitucionalizācijas plāna īstenošanai – “Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plāna īstenošanai Limbažu novadā”, Nr. 9.3.1.1/19/I/020, “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu izveide Alojas novadā”, Nr. Nr.9.3.1.1/19.I/021, “Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plāna īstenošanai Salacgrīvas novadā”, Nr.9.3.1.1/19/I/022, kurus sākotnēji bija plānots katrā no novadiem realizēt autonomi.
Darba grupa izvērtēja pašvaldības rīcībā esošo informāciju un dokumentāciju par projektiem “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu izveide Alojas novadā”, Nr.9.3.1.1/19.I/021 un “Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plāna īstenošanai Salacgrīvas novadā”, Nr.9.3.1.1/19/I/022, kuru realizācija nav pabeigta.
Projekta “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu izveide Alojas novadā” apstiprinātie kopējie izdevumi ir 1 529 184,06 EUR, no tiem Atbalsta summa (ERAF finansējums, Valsts budžeta dotācija pašvaldībām, Valsts budžeta finansējums) sastāda 839 921,38 EUR, pašvaldības finansējums – 689 262,67 EUR.
Projekta “Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plāna īstenošanai Salacgrīvas novadā” apstiprinātās izmaksas 599 569,32 EUR, no tām ERAF finansējums –509 633,92 EUR, valsts budžeta dotācija pašvaldībām –22 483,84 EUR un pašvaldības finansējums – 67 451,56 EUR. Izstrādāto būvprojektu provizoriskās būvdarbu izmaksas par 676 941 EUR pārsniedz apstiprinātās projekta izmaksas, kuras būtu jāsedz no pašvaldības finansējuma.
Tika izvērtēta arī abos projektos izveidojamās infrastruktūras uzturēšanas izmaksas un to ietekme uz pašvaldību budžetu. Projekta “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu izveide Alojas novadā” infrastruktūras – dienas aprūpes centra 17 klientiem un grupu dzīvokļu 16 klientiem – indikatīvās uzturēšanas izmaksas 241 338 EUR/gadā, projekta “Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plāna īstenošanai Salacgrīvas novadā” infrastruktūras – dienas aprūpes centra 21 klientam un grupu dzīvokļu 10 klientiem – indikatīvās uzturēšanas izmaksas 232 968 EUR/gadā.
Projekta “Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plāna īstenošanai Salacgrīvas novadā” ietvaros būvniecības darbi nav uzsākti. Projekta turpmākā realizācija un plānoto pasākumu īstenošana, patreizējā ekonomiskajā situācijā nav iespējama.
Pieņemtais lēmums paredz izbeigt starp Salacgrīvas novada domi un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru 2019. gada 2. decembrī noslēgto Vienošanos par Eiropas Savienības fonda projekta “Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas īstenošanai Salacgrīvas novadā” Nr. 9.3.1.1/19/I/022 un veikt Projekta ietvaros no Sadarbības iestādes saņemtā maksājuma EUR 9185,30 atmaksu.
Nolemts arī pārtraukt projekta “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu izveide Alojas novadā”, Nr.9.3.1.1/19.I/021 tālāko īstenošanu Vīķu muižā, atsakoties no dienas aprūpes centra un grupu dzīvokļu Vīķos īstenošanas. Pieņemtais lēmums paredz Projekta ietvaros no Sadarbības iestādes saņemtā Avansa maksājuma un Atbalsta summas atmaksu 344 297,18 EUR apmērā. Pašvaldībai no saviem līdzekļiem nāksies segt 84 395,59 EUR. Vēl indikatīvi 54 875,60 EUR būs nepieciešami ēku konservācijas izdevumiem .
Projekta “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu izveide Alojas novadā” ietvaros par kopējo summu 334851,15 EUR apmērā veikta Vīķu slimnīcas un saimniecības ēkas demontāža, izbūvētas bioloģiskās attīrīšanas iekārtas, izbūvēta jauna centralizētās siltumapgādes sistēma un apkures iekārtas. Uzstādītās apkures iekārtas pašvaldībai iespējams izmantot arī citur.