Salacgrīvā turpinās jauna tilta pār Salacu būvdarbi un autovadītājiem ir jārēķinās ar palēninātu satiksmi. Navigācijas lietotnes Waze dati liecina, ka gaidīšanas laiks, lai šķērsotu pagaidu tiltu, var būt līdz 30 minūtēm.
Atgādinām, ka transportam, kas ir smagāks par 44 tonnām, kustība pa pagaidu tiltu ir liegta. Plānojot braucienus, vieglā transporta autovadītājiem ir iespējams izmantot Annasmuižas tiltu uz valsts vietējās nozīmes autoceļa Salacgrīva–Vecsalaca (V144). Jārēķinās, ka tiltam ir noteikti masas ierobežojumi un satiksme pār to tiek organizēta ar priekšrocības zīmēm.
Būvdarbu laikā satiksme pāri upei tiek organizēta tādā pašā kārtībā, kādā tā notika vairākus gadus pirms būvdarbu uzsākšanas, jo pa veco tiltu bija iespējama tikai reversā kustība. Satiksmi regulē ar luksoforiem.
Kā zināms, tilts pār Salacu bija Limbažu (agrāk Salacgrīvas) pašvaldības pārziņā. Jaunā tilta būvniecības projektu pasūtīja un akceptēja pašvaldība. Ņemot vērā to, ka pašvaldība ilgstoši nevarēja realizēt tilta pārbūvi, tas pārņemts valsts īpašumā un VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) bija uzticēts sagatavot dokumentāciju finansējuma piesaistei un organizēt būvdarbus.
Intensīvas satiksmes ietekmē, pagaidu tilta brauktuves rievotajām plātnēm rodas plaisas, taču šie defekti neietekmē pagaidu tilta nestspēju. Plaisu rašanos pastiprina tas, ka kravas transporta autovadītāji pārkāpj atļautās masas ierobežojumus, īpaši nakts stundās, par ko liecina dati no VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) svēršanas iekārtām.
Plāksnes tiek remontētas pārsvarā nakts laikā, kad ir mazāka satiksmes plūsma. Taču, ja tiek konstatēts, ka brauktuves plātnes defekts var būt tūlītēji bīstams autotransporta riepām, remonts var notikt nekavējoties, arī dienas laikā, uz brīdi apturot auto transportlīdzekļu satiksmi. Pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti uztaudzīts, katru nedēļu tiek veikti pagaidu tilta deformāciju ģeodēziskie mērījumi un tilta nesošo konstrukciju apsekošana. Šos darbus nodrošina būvuzņēmējs, PS NB&Tilts, kas konkrēto pagaidu tilta risinājumu bija paredzējis piedāvājumā iepirkumā.
Būvdarbu gaitā esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abos tilta galos zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs arī jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Tilta projekta autors – SIA Projekts 3, būvuzraudzību nodrošinās AS Ceļuprojekts. Būvdarbi ir jāpabeidz 2025. gada rudenī.
Informāciju sagatavoja VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa un Satiksmes informācijas centrs