Salacgrīvas pusē pie sastrēgumiem ir pieraduši, tomēr pagājušajā nedēļas izskaņā, cilvēkiem atgriežoties no Jāņu svinēšanas, tie bija īpaši lieli. Satiksmes plūsma atduras pret nolietotu tiltu, kuru nekādi neizdodas rekonstruēt.
Uz Salacgrīvas tilta jau pusotru gadu ir satiksmes ierobežojumi, kuru dēļ veidojas sastrēgumi uz abām pusēm, it sevišķi vasarā. Tas ir tāpēc, ka tilts ir pavisam sliktā stāvoklī. Izdevīgāk būtu nevis labot esošo, bet būvēt jaunu. Taču pašvaldībai vienai pašai šādu līdzekļu nav.
To, ka sastrēgumi tur veidojas katru dienu, pastāstīja gan vietējie iedzīvotāji, gan Limbažu novada pašvaldības priekšsēdētājs Dagnis Straubergs (Latvijas Reģionu apvienība). Vasaras sezonā problēma saasinās, jo tad satiksmi veido ne tikai tranzīts, bet arī tūristu plūsma.
Sastrēgumu problēma Salacgrīvā ir kopš pēdējās tilta ekspertīzes, kurā secināts, ka tilta nestspēja neatbilst tai satiksmes plūsmai, kas to šķērso.
"Kad jānokļūst kaut kur laikus, citreiz jārēķinās [ar sastrēgumiem], pusdienlaikā, piemēram. Ja ar prāmi Igaunijā piebrauc, tad fūrēm te ir ļoti lielas problēmas," pastāstīja Dāvis.
"Tas īstenībā ir traucējoši, bet mēs, vietējie iedzīvotāji, esam jau pieraduši," teica Inese.
Arī velobraucējiem nesokas viegli. Uz to norādīja Austris: "Ja brauc divi riteņi viens otram pretī, tad var nokrist no tilta lejā, jo tās margas... tur nav, kur kustēties."
Pašvaldība runājusi ar Satiksmes ministrijas un "Latvijas Valsts ceļu" speciālistiem. Vietvarai vienai pašai projektu esot pārāk sarežģīti gan izstrādāt, gan realizēt.
"Mēs rēķināmies ar valsts atbalstu, mēs vairākkārt esam vērsušies arī Satiksmes ministrijā ar priekšlikumu nodot šo tiltu valsts īpašumā. Bet tur ir saņemts atteikums. Bet mums jāsaprot, ka tas ir starptautiskās nozīmes tilts, TEN-T (Trans-European Transport Network) tīkls. Protams, vietējā sabiedrība cieš, bet, kā mēs zinām, tā ir starptautiskā satiksme – gan militārā, gan civilā," sacīja Straubergs.
Viņš arī uzsvēra, ka nepieciešamie ieguldījumi nav samērojami ar pašvaldības budžetu: "Es jau teicu kolēģiem salīdzinājumā ar to, ka Zilupes pagastam uzticētu aizstāvēt austrumu robežas sava pagasta ietvaros. Cik nu viņiem ir jānopērk tanki un lidmašīnas? Nu tad mēs varam kaut kā līdzīgi salīdzināt, jo valsts ir uzņēmusies, parakstījusi līgumu par šī koridora uzturēšanu un tas ir jānodrošina primāri no valsts līdzekļiem, ES līdzekļiem, lai šis tilts, šī trase, koridors vienmēr būtu tehniski normālā stāvoklī."
Patlaban projekts ir pabeigts, un cerības tiek liktas uz Eiropas Savienības naudu militārai mobilitātei.
"Pagājušonedēļ Satiksmes ministrijas pārstāvji tikās ar Limbažu domes priekšsēdētāju un pašvaldības pārstāvjiem, lai pārrunātu iespējas Salacgrīvas tilta remontam piesaistīt Eiropas Savienošanas militārās mobilitātes finansējumu. Limbažu pašvaldības sagatavotais Salacgrīvas tilta remonta tehniskais projekts nodots izskatīšanai "Latvijas valsts ceļiem", kas izvērtēs tā atbilstību militārai mobilitātei izvirzītajiem kritērijiem, tostarp tilta nepieciešamību vienlaikus gan civilām, gan militārām vajadzībām. Tāpēc, pašreiz ir pāragri komentēt projekta tālāku virzību un iespējas pieteikties militārās mobilitātes finansējuma saņemšanai," pastāstīja Satiksmes ministrijas valsts sekretāres vietniece Ligita Austrupe.
Limbažu novada priekšsēdētājs pauda, ka šobrīd jau būtu jāsludina būvniecības konkurss, lai gada beigās tilta būvniecība varētu sākties. Pats būvēšanas process varētu aizņemt pusotru gadu. Šobrīd jārisina jautājums par iespējamo finansējumu.