5. oktobrī Limbažu novada Galvenajā bibliotēkā sanāksmē tikās Latvijas Valsts ceļu pārstāvji, Limbažu novada pašvaldības pārstāvji un Latvijas Zaļo ceļu asociācija.
Limbažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja 1. vietnieks Māris Beļaunieks bija viens no tiem cilvēkiem, kuriem bija tas gods atklāt pirmo Zaļo celiņu Limbažu novadā. Tā maršruts ir no Limbažiem līdz Katvariem 7 km garumā. Maršruts atklāts 2014. gada 27. septembrī. “Iespējams, nākotnē velosipēds ieņems daudz nozīmīgāku lomu sabiedrībā – kā zaļāks un cilvēkiem veselīgāks pārvietošanās līdzeklis.”, sprieda Māris Beļaunieks.
Ar aktualitātēm novadā Zaļo ceļu jautājumos iepazīstināja Salacgrīvas tūrisma informācijas centra vadītāja Kristiāna Kauliņa, informējot, ka ir attīstīti divi Zaļo ceļu maršruti Limbažu novadā – no Ainažiem līdz Puikules stacijai 47 km garumā (tālāk līdz Valmierai, kopā 85km) un no Lādes stacijas līdz Alojai aptuveni 43 km garumā (tālāk līdz Rūjienai, kopā 95km).
“Zaļie ceļi ir ne tikai Latvijā, bet arī pārējā Eiropā, līdz ar to būtiska loma ir ārvalstu tūristiem, kas iepazīst Latvijas Zaļos ceļus – infrastruktūra un daba mums ir atšķirīgāka kā citviet un tas raisa tūristā vēlmi izzināt mūsu kultūru un kultūrvēsturi,” teica Kristiāna Kauliņa, “Nenoliedzami, lai pilnveidotu Zaļos ceļus tūrisma vajadzībām, ir jāizstrādā dažādi projekti, kas skar naktsmītņu un ēdināšanas nozari. Tāpat svarīgi būtu ieviest arī ūdens ņemšanas vietas ceļu posmos.”
Limbažu novada pašvaldība ir iesaistījusies Igaunijas – Latvijas pārrobežu projektā Zaļo ceļu pieejamības uzlabošanai – “Inclusive accessible Green Railways in Latvia and Estonia”, Green Railways II – kā partneris, kurā ir piešķirts kopējais finansējums 40300 EUR (80% – ERAF, 20% – Valsts un pašvaldības līdzfinansējums) un galvenā aktivitāte ir gājēju tiltiņa izveide pie “Blusupītes”. Šobrīd finiša taisnē ir būvprojekta izstrāde un tilts tiks uzbūvēts līdz nākamā gada aktīvajai tūrisma sezonai.
Zaļo ceļu mērķauditorija ir velotūristi un aktīvās atpūtas cienītāji, kā arī ģimenes ar bērniem, ekotūrisma un dabas tūrisma cienītāji, gan vietējie iedzīvotāji, gan ārvalstu tūristi. Zaļie ceļi nav paredzēti mehāniskajiem transportlīdzekļiem. Ir nodefinētas iedzīvotāju vajadzības – droša un pieejama infrastruktūra; nepieciešamas norādes un informācija; atpūtas vietas un pakalpojumi; mobilitātes iespējas; dabas un kultūras objektu pieejamība un digitālie rīki.
Vidzemē šobrīd ir vairāki Zaļo ceļu posmi kopumā 400 km garumā un nākamajā gadā tiks atklāti papildus 20 km (Vidzeme) un 40 km (Liepāja-Pāvilosta) gari posmi.