Satiksme

Lai minimizētu pārkāpumus pagaidu tilta pār Salacu ekspluatācijā, no piektdienas, 28. februāra, smagajam transportam, kura faktiskā masa pārsniedz 44 t, aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu Salacgrīvā. Apbraukšanas maršruts ir caur Limbažiem un Aloju pa reģionālo autoceļu Duči–Limbaži (P53) vai Kocēni–Limbaži–Tūja (P11), Limbaži–Aloja (P13) un Ainaži–Matīši (P15) (skat. kartē).

Līdz šim atļautais masas ierobežojums bija līdz 52 t. Lai nodrošinātu atbilstošu tilta ekspluatāciju, tika noteikta transportlīdzekļu distance 30 m, nepieļaujot, ka uz tilta vienlaikus atrodas vairāki smagie transportlīdzekļi. Tomēr autovadītāji ierobežojumu pārkāpa, turklāt neievēroja arī atļautās masas ierobežojumu, īpaši nakts stundās, par ko liecināja dati no VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) svēršanas iekārtām.

Uz Tallinas šosejas (A1) no Rīgas un Ainažu puses izvietotas informatīvās ceļazīmes par izmaiņām satiksmes organizācijā: autoceļu A1 / P53 krustojumā Dučos, Tūjas krustojumā (A1 / P11) un Ainažos, autoceļu A1 / P15 krustojumā. Papildus pie DUS Viada Salacgrīvā (A1; 86,36. km) uzstādīta ceļazīme Nr. 312 “Masas ierobežojums” 44 t pēc 1,2 km.

Informācija par transporta masas ierobežojumiem ir pieejama kartē https://lvceli.lv/smagsvari. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr. 343 Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem pārvadātājiem, plānojot ikdienas pārvadājumu maršrutu, ir jāpārliecinās minētajā kartē, ka maršrutā nav ieviesti jauni ierobežojumi. Šī prasība ir arī iekļauta pārvadātājiem izsniegtajās lielgabarīta un smagsvaru pārvadājumu atļaujās.

Kā zināms, pērn vasarā noslēgts līgums ar pilnsabiedrību (PS) NB&Tilts par jauna tilta pār Salacu izbūvi Salacgrīvā, uz Tallinas šosejas (A1) (91,10. km). PS NB&Tilts piedāvājums bija ar zemāko cenu 14 971 552,94 eiro (bez PVN), PS veido uzņēmumi SIA Nordes būve un SIA TILTS.

Būvdarbu laikā satiksme pār upi tiek organizēta pa pagaidu tiltu. Esošo pagaidu tilta risinājumu piegādātājs, PS NB&Tilts, bija iekļāvis būvdarbu realizācijas piedāvājumā iepirkumā. Pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti monitorēts, katru nedēļu tiek veikti pagaidu tilta deformāciju ģeodēziskie mērījumi un tilta nesošo konstrukciju apsekošana. Šos darbus nodrošina būvuzņēmējs. 

Būvdarbu gaitā esošo tiltu pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abos tilta galos zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs arī jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.

Tilta projektu pasūtīja un akceptēja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors – SIA Projekts 3, būvuzraudzību nodrošinās AS Ceļuprojekts. Būvniekam darbi ir jāpabeidz 2025. gada rudenī.

Informāciju sagatavoja VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa