17. jūnijā Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē prof.Irina Maslo prezentēja ESF finansētā projekta "Atbalsts izglītības pētījumiem" pētījuma "Jaunu izaicinājumu un to risināšanas iespēju identificēšana un analīze, kas ietekmē pieaugušo (18-24 gadi) iesaistīšanos (atgriešanos) mūža mācīšanās procesā" rezultātu kopsavilkumu, atspoguļojot vairāku gadu garumā veiktu darbu.

Šajā pētījumā iesaistījās visas Latvijas vakarskolas, tai skaitā arī Limbažu 3. vidusskolas struktūrvienība Jauniešu un pieaugušo vakara (maiņu) vidusskola.

Viens no projekta galvenajiem uzdevumiem bija noskaidrot, kā atgriezt skolā tos jauniešus, vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kuri kaut kādu iemeslu dēļ ir pārtraukuši mācības pamata vai vidējās izglītības programmās. Pētījumā tika formulēti priekšlikumi (iespējas) mērķtiecīgai priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas novēršanai un monitoringa izstrādei, izmantojot arī vakarskolu „labo prakšu” piemērus. Kā viens no limbažnieku labajiem piemēriem ir minēts tas, ka skolā vienuviet ir pieejama gan formālā, gan neformālā izglītība.

Pētījuma rezultātu kopsavilkums un ziņojumi ir gan angļu, gan latviešu valodā. Pieejams gan rezultātu kopsavilkums, gan vairāki informatīvie ziņojumi:

  • Maslo, I., Surikova, S., Pīgozne, T., Lasmane, I., Rubene, I.u.c. (2015). Latvijas vakara (maiņu) skolu otrās iespējas formālā izglītība kā kompensējošā ,,labā prakse”. Informatīvais ziņojums Nr. 1. 2015. gada 25. februāris.
  • Maslo, I., Surikova, S., Lasmane, I., Rubene, I.u.c. (2015). Izaicinājumi uniespējas 18-24gadīgo jauniešu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas prevencijai. Informatīvais ziņojums Nr. 2. 2015. gada 18. marts.
  • Maslo, I., Surikova, S., Mazurs, V., Lasmane, I., Rubene, I.(2015). Izaicinājumi un iespējas 18-24gadīgo jauniešu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas monitoringam. Informatīvais ziņojums Nr. 3. 2015. gada 25. Marts.
  • Maslo, I., Surikova, S., Pīgozne, T., Mazurs, V., Lasmane, I., Rubene, I. u.c. (2015). Jaunu izaicinājumu un to risināšanas iespēju identificēšana un analīze, kas ietekmē pieaugušo (18-24 gadi) iesaistīšanos (atgriešanos) mūžmācīšanās procesā. Pētījuma rezultātu kopsavilkums.
  • Maslo, I., & Fernandez González, M.J. et al. (2015). Supporting the Engagement and Reintegration of 18-24 Year Old Early School-Leavers in Lifelong Learning: Evidences for Targeted Compensatory and Preventive Strategy in Education. Report, 31 March 2015.

Vairāk informācijas Latvijas Universitātes mājaslapā.